جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۲۵
کد خبر: ۱۳۸۰۲۷
|
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶
در عصرانه با کتاب فرهنگسرای فردوس برگزار می‌شود:

خوانش و بررسی داستان کوتاه «اندوه»، اثر آنتوان چخوف

سیزدهمین برنامه عصرانه با کتاب کتابخانه فردوس، با خوانش و بررسی داستان کوتاهی از آنتوان چخوف با عنوان «اندوه» برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر؛ سیزدهمین نشست برنامه‌ عصرانه با کتاب، از ساعت ۱۶:۳۰ روز چهارشنبه ۲۵ بهمن با خوانش و بررسی داستان کوتاه «اندوه» اثر آنتوان چخوف برگزار خواهد شد.

آنتون چخوف(1904-1860)، داستان‌نویس و نمایشنامه‌نویس برجسته‌ی روس است که در زمان حیات کوتاهش، بیش از 700 اثر ادبی آفرید. او را مهم‌ترین داستان‌نویس کوتاه برمی‌شمارند. چخوف در نمایشنامه‌نویسی نیز آثار برجسته‌ای از خود به جا گذاشته است و وی را پس از شکسپیر، بزرگ‌ترین نمایشنامه‌نویس می‌دانند. از مهم‌ترین نمایشنامه‌های جخوف می‌توان به «باغ آلبالو»، «سه خواهر» و «مرغ دریایی» اشاره کرد. چخوف در 44 سالگی بر اثر ابتلا به بیماری سل درگذشت.

داستان کوتاه اندوه که با عنوانهای دلتنگی و سوگواری نیز به فارسی ترجمه شده، داستان مردی است که پسرش را از دست داده و کسی را در اطرافش پیدا نمی‌کند تا با او درد دل کند. به هرکس روی می‌آورد تا با او از اندوه مرگ پسر جوانش بگوید، اما با سردی و بی‌اعتنایی روبه‌رو می‌شود. سرانجام ناچار می‌شود دلتنگ و رنجیده خاطر به اصطبل برود و با اسب پیرش درد دل کند.

«عصرانه با کتاب» با حضور بهبد بهلولی و طاهره مختاری به عنوان کارشناسان برنامه، چهارشنبه‌های هر دوهفته یک بار، از ساعت ۱۶:۳۰ در کتابخانه فردوس میزبان دوستداران کتاب و کتابخوانی خواهد بود و حضور برای عموم در آن آزاد است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در این برنامه به فرهنگسرای فردوس، واقع در فلکۀ دوم صادقیه، بلوار فردوس شرق، بعد از خیابان شهید سلیمی جهرمی، کتابخانه فردوس مراجعه کنند. برای اطلاعات بیشتر به نشانی ferdos.farhangsara در شبکه‌های اجتماعی مراجعه فرمایید یا با شماره تلفن 44081043 تماس بگیرید.

نظر شما